ענת דדוש רואת חשבון
לשקט הנפשי שלך יש בית
כי מקצועיות זו הדרך!!!

לקביעת פגישת ייעוץ

    שינוי עוסק במע”מ בין בני זוג

    ככל שלאישה אין כל פעילות עסקית אחרת, מומלץ לסגור את תיקה של האישה במרשם מע”מ, אגב פתיחת תיק לבעל. בשונה ממס הכנסה, במע”מ יכול להיות לכל אחד מבני הזוג תיק נפרד שבו מדווחת פעילותו. העברת הפעילות והציוד היא עסקה חייבת לעניין מע”מ, ולפיכך חלה על האישה החובה להוציא חשבונית מס לבעלה ולדווח על המכירה.

    נשאלה השאלה:

    במע”מ, נפתח תיק עוסק על שם האישה, אך בפועל הפעילות העסקית מתבצעת על ידי הבעל.

    1. מהי הפרוצדורה במע”מ להעברת פעילות מאישה לבעל?
    2. על שם האישה נקנה ציוד הנדסי, נדרש מע”מ ברכישה ובשוטף נדרש החזר על הסולר – איך יש לנהוג במצב כזה?

    תשובתי היא:

    בהתבסס על נתוני השאלה, לא ברור אם בני הזוג עובדים יחדיו בעסק. ככל שאין זה המצב, ולאישה אין כל פעילות עסקית אחרת, מומלץ לסגור את תיקה של האישה במרשם מע”מ, אגב פתיחת תיק לבעל.

    בשונה ממס הכנסה, במע”מ יכול להיות לכל אחד מבני הזוג תיק נפרד שבו מדווחת פעילותו. העברת הפעילות והציוד היא עסקה חייבת לעניין מע”מ, ולפיכך חלה על האישה החובה להוציא חשבונית מס לבעלה ולדווח על המכירה. הבעל, ככל שעומד בהוראות החוק והתקנות לעניין ניכוי מס התשומות, יהיה רשאי לנכות את מס התשומות.

    במקרים מעין אלו, מוצע לפנות אל אנשי תחנת המע”מ הרלוונטית ולבקש את אישורם כי מכירת הפעילות והציוד תדווח בדרך של “סעיף 20”, קרי – העברת החבות במס בגין מכירת הפעילות והציוד מהאישה אל הבעל. לאחר קבלת האישור משלטונות מע”מ – הבעל יוציא חשבונית ערוכה על שמו, וידווח הן על המכירה והן על הרכישה באותה תקופת דיווח.

    לעניין הישבון הבלו על הסולר – ניתן יהיה לדרוש את ההישבון בתיק הבעל אף אם הציוד ההנדסי אינו על שמו. כמובן, יש לעמוד בדרישות הקבועות בחוק הבלו ובתקנות כדי להגיש את דרישת הישבון הבלו. ייתכן כי שלטונות מע”מ ידרשו כי תבוצע העברת בעלות.

    לייעוץ ללא התחייבות

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      חברה לעיצוב ובניית אתרים חברה לעיצוב ובניית אתרים