ענת דדוש רואת חשבון
לשקט הנפשי שלך יש בית
כי מקצועיות זו הדרך!!!

לקביעת פגישת ייעוץ

    דוח שנתי מס הכנסה

    בעלי עסקים בארץ מחויבים להגיש דוח שנתי מס הכנסה. רשות המיסים הוציאה הנחיה כי מדי שנת מס, עצמאיים או בעלי חברות צריכים לספק דו”ח שנתי המציג את גובה הכנסותיהם. בהתאם לדיווח זה, עובדים אלו יידעו האם הם מחויבים במס נוסף – או שמא הם זכאים להחזרים כאלו ואחרים. בשל חשיבותו של דו”ח זה, מומלץ לפנות אל ענת דדוש רואת חשבון. עובדי משרד זה יסייעו לכם בדיווח מפורט. כמו כן, צוות מומחים אלו יסייעו לכם בנושאים אחרים כדוגמת הנהלת חשבונות שוטפת, בקרת תקציבים ועוד.

    דוח שנתי מס הכנסה: מה חשוב לדעת?

    ניהול עסק או חברה הוא לא עניין של מה בכך. אכן, יציאה לדרך עצמאית מבחינה עסקית מחזיקה ביתרונות רבים – כאשר במרכזם עומדת היכולת לקבוע את מלוא ההחלטות. בשלב זה חשוב להדגיש כי משימות ניהול העסק בפועל דורשת מחויבות רבה, סבלנות ובעיקר – ביצוע שלל המשימות הפיננסיות. למה הכוונה? רשות המיסים, לדוגמא, קבעה מספר נהלים לפיהם על עובד עצמאי או בעל חברה צריך להגיש דו”חות מדי שנת מס. דו”חות אלו כוללים, בין היתר, את הגשתו של הדו”ח השנתי.

    כאשר אנו מדברים על דוח שנתי מס הכנסה, הכוונה היא למסמך בו בעלי העסק מדווחים על הכנסותיהם מתחילתה של שנת המס ועד סופה. את הדו”ח עצמו נהוג להגיש סביבות חדש אפריל-מאי העוקבים של אותה שנת המס שהסתיימה. במידה ובעל העסק איננו יכול זאת במועד הדרוש – יש לבקש הארכה.

    כדי להגיש דו”ח זה בפועל, מומלץ לפנות אל רואה חשבון מומחה. שיתוף פעולה זה יסייע למלא את הטפסים והנספחים הנלווים בהתאם להנחיות – ולהגיש אותם לפקיד השומה. בהתאם לדיווח, ניתן יהיה להבין האם שולם פחות מס ממה שנדרש או יותר ממנו. כך, תוכלו לדעת האם אתם זכאים להחזרים או שמא אתם מחויבים בתשלום נוסף.

    דוח שנתי מס הכנסה לעצמאים

    שיתוף פעולה מול רשויות המס יוביל להצלחה עסקית – בכך אין ספק. בהתאם, כדי שתוכלו להתנהל כראוי, מומלץ ליצור קשר עם ענת דדוש ראות חשבון – אשר תשמח לענות על שאלותיכם במקצועיות רבה.

    הגשת דוח שנתי מס הכנסה

    דוח שנתי מס הכנסה מסדיר את הזכויות והחובות של בית העסק אל מול רשויות המס השונות. אחת לשנה עליכם להגיש דוח המרכז את כל הפעולות הכלכליות שהתבצעו באותה השנה, רווחים, הפסדים, הכנסות והוצאות. דוח שנתי מס הכנסה צריך להכיל גם את כל תשלומי המס ששילמתם במסגרת ניכוי במקור. ענת דדוש היא רואת חשבון בעלת ניסיון של מעל 20 שנה במקצוע ויכולה לספק את שירותי החשבונאות מלאים לבית העסק שלכם הכוללים גם הגשת דוח שנתי למס הכנסה.

    דוח שנתי מס הכנסה – למה כדאי להיעזר ברואה חשבון?

    • במהלך השנים האחרונות, נוספו עדכונים ושינויים שונים בדוחות השנתיים, כך שעבודה עם רואה חשבון מאפשרת לכם ליהנות מהידע המעודכן ביותר בנוגע לנהלים החדשים ולדרישות של רשויות המס, כך יביא לידי דוח שעומד בפני כל דרישות החוק.
    • דוח שנתי מס הכנסה מדווח ישירות לביטוח לאומי, דבר האומר כי יש השלכות ממשיות לדוח הזה והוא משפיע גם על קצבות של מילואים, חופשות לידה הנחות בארנונה וגני ילדים ועוד.
    • זכרו כי השירות שמשרד רואה חשבון מקצועי מעניק לכם יכלול טיפול בדוח השנתי מתחילתו ועד סופו. רואה החשבון יאסוף את כל הניירת הדרושה, כך שתוכלו להיות רגועים כי העבודה החשובה הזו נמצאת בידיים מהימנות ואחראיות. ואתם, תוכלו לא להתעסק בבירוקרטיה מעייפת.
    • בזמן שרוב האנשים שלא נעזרים ברואי חשבון להגשת דוח שנתי מס הכנסה עלולים להתעכב בהגשתו ו”לזכות” בקנסות, הרי שבעת עבודה לצד רואה חשבון מיומן, הדוחות יוגשו בזמן ואתם אף יכולים ליהנות מתשלום מס מופחת.

    דוח שנתי מס הכנסה לשכיר – אל תחכו לרגע האחרון

    העצה הטובה ביותר שתוכלו לקבל בכל הקשור לדוח שנתי מס הכנסה הוא לא לחכות לדקה ה-90. הרי שכשפועלים בלחץ עלולות לקרות טעויות אנוש שעלולות להוביל להוצאות כספיות מיותרות. ענת דדוש רואת חשבון ממליצה על התחלה של הכנת הדוח השנתי מספר חודשים לפני מועד ההגשה הסופי שלו, דבר זה יאפשר מספיק זמן למציאת כל המסמכים הדרושים , כך שההגשה של הדוח תתבצע בצורה מהירה וכל התהליך יהפוך ליעיל יותר.

     

    הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה

     כל מי שיש לו עסק, חייב לפי חוק בסוף שנה לבצע הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה, בדו"ח זה הוא מדווח על כל הכנסותיו והוצאותיו. הדו"ח משמש לדיווח ומעקב אחרי פעילות פיננסית. הוא כולל גם רווחים מהשקעות בנכסים בקרנות ועוד. באמצעות דו"ח זה מס הכנסה יודעים מה היקף המס אותו חייב בעל העסק לשלם.

    לאחר הגשת הדו"ח השנתי מבוצע חישוב והעסק יקבל דיווח אם הוא חייב במס או שמא יש לו זיכוי בגין מס שכבר שילם באמצעות מקדמות. חשוב לדעת שהגשת דוח שנתי למס הכנסה היא חובה, מכח החוק. אי הגשת הדו"ח נחשבת לעבירה פלילית. דו"ח שנתי מומלץ להגיש בעזרת רואה חשבון מוסמך. פנו אל משרדה של רואת החשבון ענת דדוש.

     

    עיקר החייבים בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה:

    בעלי עסק עצמאי.

    בעלי תיק במס הכנסה בשנת המס.

    בעלי הכנסה מ- עבודה, עסק, משלוח יד, בעלי שליטה בחברה.

    זכאים להחזר מס מסיבות שונות ויש להם תיק במס הכנסה.

    כל אלו חייבים לבצע הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה.

     

    כיצד מבצעים הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה ?

    את הדו"ח יש להגיש עד לסוף חודש אפריל בגין שנת המס הקודמת. לדוגמא באפריל 2021 הוגש הדוח של שנת 2020. במקרים מסויימים ונדירים נדחה מועד הגשת הדו"ח כפי שראינו בשנת 2020.

    ניתן להגיש את הדו"ח באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים. ניתן לחילופין לגשת לאחד מהסניפים ולהגיש ידנית את הטפסים המודפסים לפקיד. הטופס כולל נספחים וצרופות שמשמשים כהוכחות לסכומים הנקובים בדו"ח.

    לאחר שהדוח מטופל נשלחת הודעת שומה המציינת את חישוב המס הנדרש. יש מקרים שידרש חיוב בגין תשלום מס וישנם מקרים בהם יהיה החזר מס.

    איש מקצוע כדוגמת רו"ח מסייע בהגשת טפסי המס בצורה מדוייקת ומקצועית תוך התייחסות לכל הפרטים הנדרשים. אמנם סיוע מסוג זה עולה כסף אך במקביל הוא יכול לחסוך הרבה מאד כסף. מעבר לזמן הטיפול בניירת והגשת המסמכים. לרו"ח יש את כל הידע הדרוש לביצוע הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. הוא יכול לדעת בקלות היכן אפשר לחסוך בתשלומים ומה חייב דיווח כדי לקבל החזר בגין מס ששולם. פנו עוד היום לייעוץ אל רואת החשבון ענת דדוש.

     

    מידע נוסף בנושא

    דיווח דוח שנתי מס הכנסה

    לכל עסק יש שותפה מלווה ונאמנה והיא המדינה. היא דורשת מכם דוח שנתי מס הכנסה או דוחות אחרים, כדי לדעת מה מצבכם וכמה לגבות מכם. רואת חשבון ענתי דדוש מלווה עסקים כדי לעזור לכם לדווח נכון למדינה את כל הדיווחים המדויקים שנדרשים מכם. לפי זה תוכלו לדעת בדיוק כמה מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ עליכם לשלם, מה שיעזור לכם להימנע מקנסות וחקירות וגם ייתן לכם תמונה טובה ונכונה יותר של ההוצאות וההכנסות שלכם במהלך השנה.

    מה צריך לדעת על דוח שנתי מס הכנסה?

    • עצמאי חייב לדווח בכל שנה על מצבו, להבדיל משכיר שהמעסיק שלו עושה זאת בעזרתו, בטופס מיוחד. מחויבות בעל העסק לעובדיו ולרשויות מעוגנת בחוק ולכן עליכם לדאוג לכך שהדיווח יהיה מדויק ולא יעלים אף פעולה שעשיתם. כדי לוודא שאתם עושים זאת נכון מומלץ להיעזר בשירותי רואה חשבון מוסמך ומנוסה, שיודע לשאול ולתחקר נכון.
    • רואה החשבון שלכם ימלא את הדוח שתצטרכו להגיש וגם יאסוף את הנתונים והמסמכים שלכם ויגיש אותם בשמכם לאחר חתימה שלכם על הדוח. אם תהיה בעיה הם יטפלו בכך כדי שלא תצטרכו להסתבך באי הבנת החוק ופעולה לא נכונה. בגלל זה אין מחיר לשקט הנפשי שאתם מקבלים מהעסקת רואה החשבון הנכון שדואג לכם.
    • גם בעלי חברות שכירים נחשבים לעצמאים במידה מסוימת ולכן גם הם מגישים דוחות למס הכנסה וזקוקים לשירות זה. אם אינכם בטוחים במסמכים שעליכם להגיש ובמחויבות שלכם כדאי להתייעץ עם רואה חשבון ולקבל את ההדרכה המתאימה. כל זה עוזר לכם לציית לחוק ולהימנע מחקירות של שלטונות המס.
    • הידיעה שכל הניירת מסודרת וכל החשבונות שלכם מטופלי ומדווחים בזמן היא התוצאה הטובה ביותר של עבודה מסודרת עם רואה חשבון יעיל וקפדן.

    למה לכם להתעסק עם טופס דוח שנתי מס הכנסה

    השירותים שתקבלו מרואת החשבון ענתי דדוש יעזרו לכם ליהנות משקט נפשי – וזה לא מובן מאליו במציאות של אי ודאות כלכלית כמו היום. הגשת דוח שנתי מס הכנסה היא אחד השירותים החשובים שתוכלו לקבל כדי להמשיך לנהל את העסק שלכם, בזמן שאשת המקצוע הטובה ביותר מטפלת בחשבונות שלכם.

    מי חייב בהגשת דו”ח שנתי למס הכנסה

    עפ”י סעיף 131 לפקודת מס הכנסה (להלן “הפקודה”), יחיד תושב ישראל, שמלאו לו 18 שנים, חייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה. עם זאת, קיימות הוראות מיוחדות הפוטרות אוכלוסיות שונות מהגשת הדוח. האוכלוסיות הנ”ל כוללות, בין היתר, עובדים שכירים בעלי הכנסת עבודה ו/או קצבה בסכומים שאינם עולים על 643,000 ₪ בשנה (נכון לשנת המס 2017).

    יצוין, כי אם לעובד יש בן/בת זוג החייב/ת בהגשת דוח, החובה בהגשת הדוח חלה גם על העובד והוא אינו נמנה על אוכלוסיית העובדים הפטורים מהגשת דוח.

    לייעוץ ללא התחייבות

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      חברה לעיצוב ובניית אתרים חברה לעיצוב ובניית אתרים