ענת דדוש רואת חשבון
לשקט הנפשי שלך יש בית
כי מקצועיות זו הדרך!!!

לקביעת פגישת ייעוץ

    פותחים עסק? כל מה שאתם צריכים לדעת נמצא כאן

    יש מי שצריכים לפתוח עסק כי הם מעוניינים להרחיב את האפשרויות העומדות לפניהם ולעבוד במקומות נוספים על מקום העבודה הקיים, יש מקרים בהם הדרישה לפתוח תיק במס הכנסה נובעת מהרצון להתקדם ולפתוח עסק עצמאי. כך או אחרת, הרי שאנחנו מדברים על פרוצדורה מורכבת, וודאי כאשר ניגשים לתהליך בפעם הראשונה. במאמר הבא נקיף את הנושאים אליהם אתם צריכים להתייחס אם הפכתם לעוסק פטור. החל מההגדרה של עוסק מסוג זה וכלה במתן הטפסים הדרושים כמו דוח שנתי עבור עוסק פטור ואחרים. בואו נתחיל.

    מה ההגדרה של עוסק פטור

    במילים פשוטות, עוסק פטור הוא מי שיש לו עסק עצמאי, כלומר, הרווחים שלו לא עוברים דרך מעסיק והוא מרוויח פחות ממאה אלף שקלים בשנה. בחישוב פשוט, מדובר על הכנסה של פחות משמונת אלפים וחמש מאות שקלים לחודש. עוסק פטור, אמנם לא צריך לשלם למעמ על כל עסקה, אבל הוא כן צריך לדווח על ההכנסות שלו למס הכנסה. בדיוק בגלל זה, כדי להתחיל לעבוד, יש לפתוח תיק מסודר ולהגיש את הטפסים הרלוונטים. בתום השנה, הנישום, כלומר, בעל העסק, נדרש לאסוף את כל הקבלות המעידות על ההכנסות שלו בעסק ולהגיש אותן לרשות המיסים. פעולת הרישום הזו מתבצעת במילוי דוח שנתי לעוסק פטור. דוח מיוחד של רשות המיסים, שם על הנישום לפרט על הכנסותיו מיגיעה אישית כמו גם ממקורות הכנסה אחרים, למשל בזכות השקעות בשוק או משום שהנישום מחזיק דירה בבעלותו.

    האם אפשר להגיש את הדוח לבד ומדוע זה לא מומלץ

    אמנם, בשנים האחרונות, בעקבות מגיפת הקורונה, ניתן להגיש דוח שנתי עבור עוסק פטור דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים, כך שכבר לא צריך להגיע פיזית, למשרדים של מס הכנסה כדי להגיש את המסמכים. עם זאת, אנחנו עדיין מדברים על פרוצדורה מורכבת, הדורשת היכרות עם מונחים מעולם ראיית החשבון. לא פעם ולא פעמיים, מגיעים לקוחות עם חובות כבדים לרשות המיסים, בעקבות שגיאה במילוי הטפסים האמורים. האמינו לנו, אין פה מקום לעוגמת נפש מיותרת, קיימת האפשרות לפנות לשירות של רואה חשבון, כדי לפתור את הבעיה ולמלא את הדוח בהצלחה, במהירות ובלי כאב ראש מיותר.

    תמיד פה כדי להושיט לכם יד

    בין אם יש לכם שאלות נוספות ובין אם אתם רוצים לקבל מענה מקצועי בשביל להגיש את הדוח השנתי, אנחנו פה. רואת חשבון ענת דדוש תשמח לסייע במקצועיות ומתוך ניסיון רב.

    לייעוץ ללא התחייבות

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      חברה לעיצוב ובניית אתרים חברה לעיצוב ובניית אתרים